۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

حجت الاسلام الهامی نیا:

سیره حضرت فاطمه (س) شاخص در دین اسلام است

سیره حضرت فاطمه (س) شاخص در دین اسلام است

اراک-خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: سیره حضرت فاطمه (س) شاخص در دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ حجت الاسلام الهامی نیا شامگاه جمعه در مراسم شبی با شهدا در مسجد حاج حسین ساعت اراک افزود: سیره حضرت فاطمه (س) به عنوان الگویی با ارزش و شاخص متعالی در دین اسلام مطرح است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نماد بی بدیل تقوا٬ اخلاق٬ عفاف و حجاب٬ عفت و فضیلت٬ مادری نمونه٬ همسری فداکار و دختری مهربان بود٬ گفت: امروز بانوان ایران اسلامی و دختران جوان و نوجوان با تاسی از این بانوی بزرگوار باید الگوی زنان در جهان باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از محبوب ترین چهره ها از نظر تقوا و اخلاق است٬ اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) اولین قربانی دفاع از حریم ولایت است که لحظه ای از افشاگری کوتاه نیامد تا به مسلمانان بفهماند سکوت در دفاع از ولایت پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام الهامی نیا یکی از وظایف اقشار جامعه و ملل مسلمان و حتی غیر مسلمان را شناخت نسبت به سیره ام ابیها (ع) دانست و گفت: شناخت سیره ائمه اطهار (ع) و حرکت در مسیر آنان امن ترین و بهترین راه کمال و چنگ زدن به ریسمان الهی است.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی شناساندن هرچه بیشتر مقام والای حضرت فاطمه(س)، اعتلای معرفت دینی و همچنین الگوسازی برای زنان و گرامیداشت ارزش های دینی و معنوی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش به رشادت ها و جانبازی های شهدا و ایثارگران و جانبازان اشاره کرد و گفت: شهدا نیز به پیروی از امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان قدم در مسیر الهی گذاشتند.

حجت الاسلام الهامی نیا اظهار کرد: سیدالشهداء (ع) با تمام توان برای حفظ دین مبین اسلام و دفاع از ارزش های انسانی در برابر ظلم و جور زمان خود ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: شهدای انقلاب نیز با تاسی از امام حسین (ع) و با پیروی از بیانات امام راحل (قدس) از کیان اسلام دفاع و دشمنان را ناامید کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان، ترویج فرهنگ فاطمی را نیاز کنونی جامعه دانست و افزود: آشنایی هر چه بیشتر اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با ائمه اطهار (ع) و حرکت در مسیر آنان جوانان را از توطئه های دشمنان آگاه ساخته و دشمنان را نا امید خواهند کرد.

گفتنی است٬ مداحی و عزادرای با حضور عده کثیری از مردم اراک در جوار شهدای گمنام از دیگر بخش های مراسم شبی با شهدا بود.

کد خبر 2031440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha